Vanlige spørsmål
Hvem kan bestille?
Foreløpig er det bare sykehjem og dagsenter i Oslo kommune som kan bestille og bruke denne tjenesten. Vi håper på sikt å utvide tilbudet til flere.
Hvordan bruker man utstillingene?
Instruksjoner følger med i boksen du får tilsendt. Skulle det være tekniske eller andre spørsmål kan du kontakte oss på support@miniutstilling.no eller ring Ken Mikkelsen hos oss på 99 26 03 89.
Hva må jeg betale?
Tjenesten er gratis for deg i Oslo!
Hvordan bestiller jeg?
Du bestiller ved å gå inn på den utstillingen du ønsker og fylle ut skjemaet som ligger der. Da vil du få en bekreftelse fra oss på e-post. Skulle utstillingen være utlånt vil du få muligheten til å settes på venteliste.
Hvem har lagd utstillingene?
Utstillingene er utviklet av forskjellige museer i Oslo i samarbeid med Tidvis AS og eksperter på formidling for eldre hos Helseetaten i Oslo kommune. Utstillingene er utviklet spesielt for eldre og personer med demenssykdom,
Hvor lenge kan jeg bruke utstillingen?
Utstillingene er på utlån i fire uker og må deretter returneres til oss. I boksen du får tilsendt ligger det en returblankett som kan benyttes. Alternativt kan boksen leveres selv til Tidvis AS i rådhusgata 7 i Oslo.
Hva inneholder utstillingene?
Utstillingene inneholder litt forskjellige ting avhengig av hvilket tema de har, men typisk vil de inneholde:
Tre plakater av solid PVC-materiale
Liten prosjektor med kabel (valgfritt)
Fortellerboks med medieinnhold
Fysiske gjenstander. Flere av disse vil utløse film, lyd eller bilder fra prosjektoren ved å holdes mot fortellerboksen. Dette er gjenstander som tåler mye, kan lett erstattes og er trygge å håndtere.
Hva skjer hvis jeg ødelegger noe?
Utstillingene er lagd for å tåle mye og slitasje fra normal bruk er innafor, men dersom noe mot formodning skulle bli ødelagt må du regne med å erstatte det.
Hva gjør jeg ved tekniske problemer?
Se gjennom instruksjonene som følger med, kontakt oss på support@miniutstilling.no eller ring Ken Mikkelsen hos oss på 99 26 03 89.